محمد لینوکس

همه چیز به غیر از لینوکس!

محمد لینوکس

همه چیز به غیر از لینوکس!

13 عادت روزمره که باعث پیری می شود

آیا پیر شدن ظاهری تان سریع تر از پیر شدن سنی تان است؟ اگر از تصویری که در آینه میبینید راضی نیستید، شاید زمان آن رسیده که بعضی عادت های روزمره تان را بررسی کنید. غذاهایی که می خورید و حتی نحوه خوابیدن تان می تواند پیرتر تان کرده و طول عمرتان را هم کم کند. با خواندنی همراه شوید تا 13 عادت روزمره که باعث پیری می شود را با شما در میان بگذاریم.
چند کار را همزمان انجام می دهید

اگر لیست کارهای روزانه تان به نظر هیچوقت کوتاه نخواهد شد، ممکن است استرس زندگی پرمشغله تان برای بدنتان مسموم باشد. خیلی ها فکر می کنند انجام همزمان کارهای مختلف خیلی خوب است اما با این روش نه تنها کاری پیش نمی برند بلکه استرس بیشتری هم برای خود تولید میکنند. تحقیقات مختلفی نشان می دهد که استرس مزمن تولید رادیکال های آزاد که مولکول هایی بی ثبات هستند و به سلول ها آسیب رسانده و متهم اصلی در پیری هستند، را در بدن تحریک میکند. به جای اینکه سعی کنید همه کارها را یکجا انجام دهید، سعی کنید در هر لحظه فقط روی یک کار تمرکز کنید و بعد از اتمام آن سراغ کار بعدی بروید.
بی اندازه شیرینی جات می خورید

به جز اینکه با خوردن شیرینی جات وزن تان را بالا می برید، صورت تان را هم پیرتر می کنید .مولکول های قند در درون بدن خود را به فیبرهای پروتئینی در هر سلول می چسبانند. این فرایند مخرب که گلیکاسیون نامیده می شود موجب از دست رفتن شفافیت پوست، ایجاد حلقه های تیره زیر چشم، پف کردگی، افزایش چین و چروک های صورت و بزرگتر شدن روزنه های روی پوست می شود. اگر می خواهید شادابی و جوانی خود را حفظ کنید، شیرینی جات را برای بقیه بگذارید.
شبها کمتر از ۵ ساعت می خوابید

کم خوابی نه تنها باعث ایجاد پف سیاه زیر چشمهای تان می شود، بلکه طول عمرتان را هم پایین می آورد. خواب مطلوب بین محدوده هفت ساعت است. اگر علائم کم خوابی مثل نداشتن انرژی در طول روز، کند شدن ذهن، مشکل در توجه و تمرکز یا افزایش وزن را در خود مشاهده کردید، حتماً زودتر بخوابید.
زیاد تلویزیون تماشا می کنید

اینکه چند روز پشت سر هم بنشینید سریال محبوب تان را تماشا کنید یک چیز است، اینکه مدام پای تلویزیون نشسته باشید چیزی دیگر. در یک مجله پزشکی ورزشی بریتانیایی تحقیقی منتشر شده بود که بر روی ۱۱۰۰۰ استرالیایی ۲۵ سال به بالا انجام گرفته بود، مشخص شد که به ازای هر یک ساعت تماشای تلویزیون، ۲۲ دقیقه از سن متوسط افراد بزرگسال کاسته میشود. علاوه بر این، افرادیکه به طور متوسط شش ساعت در روز تلویزیون تماشا میکردند، ۵ سال کمتر از آنهایی که تماشا نمی کرده اند زندگی کردند. این تاثیر بیشتر بخاطر نشستن و غیرفعال بودن است. وقتی بیشتر از ۳۰ دقیقه پشت سر هم می نشینید، بدنتان شروع به اندوختن چربی در سلولهای تان می کند که احتمال چاق شدنتان را بالا می برد. چه برای تماشای تلویزیون نشسته باشید و چه پشت میز کارتان، هر ۳۰ دقیقه یکبار بلند شده و کمی در اطراف قدم بزنید.
بیشتر زمان روز را می نشینید

خطرات سبک زندگی نشسته کاملاً مشخص است: آنهایی که بیشتر روز خود را روی صندلی می نشینند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های کلیوی، بیماری های قلبی-عروقی، سرطان و چاقی مفرط هستند. به طور طبیعی ورزش منظم به پیشگیری از این مشکلات سلامتی کمک کرده و باعث میشود طولانی تر زندگی کنید. در یک تحقیق مشخص شد آنهایی که ۱۵۰ دقیقه یا بیشتر از هفته خود را ورزش میکردند، ۱۰ تا ۱۳ سال بیشتر از افراد کم فعالیت زندگی کردند.
از کرمهای چشم استفاده نمی کنید

یکی از مهمترین محصولات آرایشی که باید استفاده کنید، یک کرم زیر چشم خوب برای به تاخیر انداختن چین و چروک هاست. پوست زیر چشمها نازکتر از پوست قسمتهای دیگر صورتتان است و خیلی سریعتر پیر شدنتان را نشان می دهد. مرطوب نگه داشتن این ناحیه سالها از عمر ظاهری تان کم می کند. موثرترین کرم های زیر چشم حاوی رتین A، نوعی ویتامین A، میباشد. سایر عوامل مهم آن عبارتند از نرم کننده ها و مرطوب کننده هایی که رطوبت، آنتیاکسیدان، اسید هیالورونیک و ویتامین C را در این ناحیه نگه می دارد. اینها ساخت کلاژن و الاستین را برای سفت کردن پوست و کاهش خطوط دور چشمها تقویت میکند.
از کرم ضدآفتاب استفاده می کنید اما فقط در مسافرت ها

رانندگی، باغبانی و رفتن حتی تا سر کوچه بدون ضدآفتاب بسیار بیشتر از تخریبی که یک روز گذراندن کنار دریا دارد به شما آسیب میزند. علت اصلی تقریباً هر نوع پیری زودرس روی صورت قرارگیری در معرض اشعه فرابنفش است. این اشعه حتی در زمانهایی که هوا ابری یا بارانی است هم وجود دارد. با استفاده از کرم ضدآفتاب با SPF بین ۳۰ تا ۵۰ در زمانهایی که از خانه بیرون میروید از پوستتان محافظت کنید.
زیاد آرایش می کنید

سایه چشم آبی به کنار، آرایش زیادی هم شما را پیرتر نشان میدهد. استفاده از لوازم آرایشی، مخصوصاً محصولات آرایشی چرب، منافذ پوستتان را میبندد. علاوه بر این، استفاده بیش از حد از محصولات پوستی عطردار، موادشیمیایی و عوامل الکلی با از بین بردن روغنهای طبیعی پوست، پوستتان را خشک میکند و باعث ایجاد چین و چروک زودرس روی پوست میشود. برای راهنمایی بیشتر با متخصص پوستتان صحبت کنید.
دمر می خوابید و صورتتان را در بالشت فرو می برید

دمر یا یکطرفه خوابیدن طوری که صورت تان را در بالشت فرو ببرید می تواند روی پوستتان ایجاد چروک کرده و موجب پیری زودرس شود. بافت های پیوندی و کلاژن موجود در پوست صورت با بالا رفتن سن ضعیف تر میشود. به همین دلیل وقتی شبهای پیاپی به یک سمت صورتتان میخوابید، صورتتان دیگر به سرعت زمانی که جوان بودید برنگشته و صاف نمیشود. این چینهای ایجاد شده بخاطر بالشتتان دائمی خواهد شد. بنابراین بهتر است به پشت خوابیده و از روکشهای بالشت ساتن استفاده کنید که پوستتان صاف بماند.
خانه تان را خیلی گرم نگه می دارید

وقتی بیرون از خانه سرد است، ممکن است وسوسه شوید که داخل خانه را حسابی گرم کنید. چه شومینه و چه شوفاژها را روشن کنید، هر دو رطوبت هوای خانه را میگیرند. این موجب خشک و ملتهب شدن پوستتان میشود که به مرور زمان منجر به پیری خواهد شد. استفاده از یک مرطوب کننده هوا با خشکی هوا مقابله کرده و از خارش و پوسته پوسته شدن پوستتان جلوگیری میکند. گذاشتن یک حوله مرطوب روی شوفاژ یا یک کاسه آب سرد در اتاق، مقداری از رطوبت از دست رفته را برمیگرداند.
با نی نوشیدنی می نوشید

نوشیدن نوشیدنی های تیره رنگ با نی می تواند از ایجاد لکه بر روی دندانهایتان جلوگیری میکند اما همانطور که جمع کردن چشمها باعث ایجاد چین و چروک در اطراف چشمهایتان میشود، جمع کرند لبهایتان هم موجب ایجاد چروک زودرس دور دهانتان میشود. این اتفاق با کشیدن سیگار هم روی میدهد. از اینرو بهتر است نوشیدنیهایتان را از بطری داخل لیوان ریخته تا موقع نوشیدن از جمع کردن لبها خودداری کنید.
کل چربی ها را از برنامه غذایی تان حذف می کنید

برای حفظ حس جوانی و ظاهر شاداب کمی چربی لازم است. اسیدهای چرب امگا۳ که در ماهیهای چرب (مثل سالمون) و بعضی آجیلها (مثل گردو و بذر کتان) یافت میشود پوست را نرم نگه داشته و قابلیت ارتجاعی پوست را حفظ میکند و درنتیجه از بروز چین و چروک جلوگیری کرده و برای سلامت قلب و مغز نیز مفید است. آکادمی تغذیه و رژیم درمانی توصیه میکند که حداقل دو بار در هفته از ماهی در وعده های غذایی خود استفاده کنید.
قوز می کنید

ساعت ها پشت سر هم پشت کامپیوتر نشستن به مرور زمان باعث ایجاد فرمی زشت و قوز مانند در ستون فقرات تان می شود. ستون فقرات به طور طبیعی شکلی S مانند متوازن دارد تا بتواند بدن را ثابت نگه داشته و از بدن محافظت کند. بد نشستن و ایستادن و قوز کردن ستون فقرات را از این حالت طبیعی خود دور کرده و درنتیجه عضلات، دیسک کمر و استخوانها دچار فشار میشوند. درنتیجه آن معمولاً دچار درد و خستگی میشوید و ستون فقرات دچار پیری و بدشکلی دائمی میشود. با چک کردن و توجه به فرم بدنتان در طول روز (گوشها، شانه ها و لگن در حالت نشسته باید در یک خط صاف قرار گیرند) سعی کنید بدنتان را همیشه در وضعیت مطلوب نگه دارید.

اشتباهات رایج در سفره‌های ایرانی ‌‎

 یک پزشک و محقق طب اسلامی – ایرانی با اشاره به اشتباهات رایج در سفره‌های ایرانی، گفت: برخی از عادت‌های غذایی نادرست منجر به بیماری‌های قلبی و عروقی و گوارشی می‌شود.

مریم نواب‌زاده، گفت: عادت غذایی ایرانیان نیز همانند دیگر ابعاد زندگی آنها، ترکیبی از سنت و مدرنیسم است، این رفتار غذایی که نه از مواهب سنت برخوردار است و نه از منافع غذاهای مدرن‌- البته معایب و آفت‌های هر دو را هم دارد-‌ باعث شده بیماری‌های قلبی و عروقی و گوارشی و بدن‌های چاق ارمغان این وضعیت برای ایرانیان باشد.

زرشک پلو با مرغ و باقلا پلو با ماهی

نواب‌زاده گفت: هر دوی این غذاها، بسیار سرد هستند و به مرور زمان در صورت مصرف زیاد، غلظت خون ایجاد کرده و مقدار زیادی اخلاط نابجا و مضر بلغم و سودا در بدن تولید می‌کنند. ماهی، مرغ، برنج، زرشک، باقلا، روغن نباتی همگی سرد و بلغم‌زا هستند. حال اگر همراه این غذاها، سالاد، ماست یا ترشیجات هم مصرف گردد، مشکل چند برابر خواهد شد. در صورت مصرف چنین غذاهایی، حتما بایستی ادویه‌ها و مواد غذایی گرم مثل فلفل سیاه، زنجبیل، آویشن، سیاه دانه، عسل، کنجد و خرما مصرف کنید.

خوردن ماست و دوغ همراه با غذاهای گوشتی

وی افزود: مصرف همزمان ماست و غذاهای گوشتی، یکی از ممنوعات طب سنتی به حساب می‌آید. طبق گفته حکما، مصرف همزمان ماست با غذاهای گوشتی علاوه بر اینکه تولید بلغم می‌کند، موجب فساد گوشت در معده و در برخی موارد بروز لک و پیس می‌شود.

حذف سبزی از سفره و جایگزینی سالاد

نواب ادامه داد: طبع اغلب سبزی‌ها گرم است و به هضم غذا بسیار کمک می‌کنند. سبزی‌ها سرشار از مواد معدنی و ویتامین هستند، همچنین به علت دارا بودن فیبر، مانع یبوست می‌شود، اما سالاد بر خلاف سبزی، طبع سردی دارد و هضم غذا را (برخلاف تصور مردم) مختل می‌کند.

خوردن زیاد عدسی

این پزشک و محقق طب اسلامی – ایرانی با بیان اینکه عدس غذایی سودا‌زاست و مصرف زیاد آن موجب بروز و افزایش غلظت خون می‌شود، اظهار کرد: متاسفانه امروزه شاهد آن هستیم که به علت تبلیغات زیاد در رابطه با خون‌ساز بودن عدس، مردم سایر حبوبات را کنار گذاشته و عدس را بیش از سایر حبوبات مصرف می‌کنند.

مصرف پنیر به تنهایی و در وعده صبحانه

نواب زاده ادامه داد: مصرف پنیر به تنهایی بسیار مضر بوده و بلغم‌زاست. خوردن پنیر به تنهایی و در وعده صبحانه، فرد را دچار رخوت، سستی و بی‌حالی و کندی در یادگیری و کاهش تمرکز ذهن می‌گردد.

وی گفت: غده پاراتیروئید، وظیفه تنظیم کلسیم و فسفر بدن و جذب آن ها را به عهده دارد. این غده کلسیم و فسفر را با یکدیگر و در کنار هم می‌شناسد، بنابراین در زمانی که ماده غذایی حاوی کلسیم را مصرف می‌کنیم، باید همراه آن نیز فسفر مصرف کنیم، در غیر این‌صورت، غده پاراتیروئید، فسفر را از مغز برمی‌دارد که موجب کندذهنی می‌شود.

وی افزود: بهترین زمان مصرف پنیر، وعده شام و به همراه مصلاحات آن‌(گردو، زیره، سیاه‌دانه و آویشن) بوده، زیرا بیشترین میزان ترشح توسط غده پاراتیروئید در هنگام شب صورت می‌گیرد.

حذف سرکه از غذا

این پزشک و محقق طب اسلامی – ایرانی گفت: حذف سرکه یکی از ظلم‌هایی است که توسط گروهی از پزشکان دامن‌زده شده است.

نواب‌زاده اظهار کرد: سرکه در طب سنتی به عنوان یک حمل‌کننده (Carrier) محسوب می‌شود. حمل کننده ماده‌ای است که داروها را جهت مصرف به اعضای مورد نیاز می‌رساند.

تنوع‌خواری و مصرف اقلام متعدد در یک وعده غذایی

وی تصریح کرد: چنین شیوه غذا خوردن، موجب به هم خوردن تنظیم گوارش شده و بسیار مضر است. زمانی که چند ماده غذایی متنوع را در یک وعده میل می‌کنید، آنزیم‌های هاضمه دچار سردرگمی و اختلال شده و هضم غذا ناقص خواهد شد، زیرا مواد غذایی متفاوت، زمان هضم متفاوتی با یکدیگر دارند. در نتیجه از ترکیب این مواد، اخلاط فاسد در بدن تولید می‌شود.

وعده غذایی ظهر

وی گفت: از نظر طب سنتی وعده غذایی ظهر، مضر بوده و بلغم و سودا را در بدن زیاد می‌کند و سبب غلظت خون می‌شود.

نواب زاده افزود: ترک وعده نهار موجب تقویت ایمنی بدن، تناسب اندام، حفظ تعادل مزاج و رفع بیماری‌ها می‌شود.

وی یادآورشد: گرم‌ترین زمان در طول روز، ظهر است که بهترین کار در آن ساعات، سرد کردن بدن است، نه خوردن غذا. در طب سنتی توصیه شده که انرژی بدن در زمان ظهر از خواب قیلوله تامین شود.

عدم مصرف صحیح آجیل

این پزشک و محقق طب اسلامی – ایرانی گفت: آجیل برای کاهش چربی، غلظت خون، سلامت قلب، سلامت کبد و افزایش کارکرد مغز بی‌نهایت مفید و لازم است. طبق تحقیقات مصرف روزانه یک مشت آجیل، بین 5 تا 15 سال به طول عمر انسان می‌افزاید.

نواب‌زاده اظهار کرد: مصرف حداقل 7 عدد بادام در روز‌(البته به شرطی که به صورت تازه از پوست در آید) در جهت پاکسازی کبد و تقویت استخوان‌ها، رشد قدی اطفال و افزایش ضریب هوشی و حافظه توصیه شده است.

وی ادامه داد: بهترین نوع آجیل، 4 مغز گردو، بادام، فندق و پسته است که 4 برابر گوشت انرژی دارد و تمام 20 نوع پروتئین مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. توصیه می‌شود 4 مغز را هفته‌ای یک بار درست کرده، به صورت پودر در آورده و در یک ظرف در بسته نگهداری نمایید. 4 مغز به عنوان یک غذای بسیار عالی برای کودکان در حال رشد است.

عدم مصرف صحیح ادویه‌جات

پزشک و محقق طب اسلامی – ایرانی با بیان اینکه باور غلط دیگر مضر بودن ادویه‌جات برای کبد است، گفت: تنها مورد احتیاط ادویه، افراد صفراوی است.

نواب‌زاده افزود: مصرف ادویه با غذا موجب فعال شدن کبد و کارکرد منظم دستگاه گوارش خواهد شد.

وی ادامه داد: مصرف مداوم و بلند مدت ادویه، بلغم و سودا نا بجای بدن را کاهش داده و در تخفیف و درمان بیماری‌های ناشی از بلغم و سودا بسیار موثر است. بیماری‌هایی مثل آرتروز، درد مفاصل، نفخ معده، کاهش حافظه، صرع، شب ادراری، عفونت‌های زنانه، افسردگی و ... می‌شود.

باز کردن عروق قلب بدون جراحی به توصیه ابوعلی سینا

21 دانه سیر و 7 عدد لیمو سنگی (لیمو ترش بزرگ ) را با پوست در مخلوط کن میکس کرده و یک لیتر آب ( 4 لیوان ) به آن اضافه کنید سپس روی شعله ملایم تا 48 درجه برسانید ، سپس اجازه دهید ترکیب سرد شود . آنرا در یخچال نگهداری کنید و هر شب بعد از شام یک استکان به مدت 20 شب میل نمایید
بعد از شب بیستم یک هفته وقفه بیندازید و پس از گذشت یک هفته همین پروسه را به مدت 20 شب دیگر تکرار کنید اگر خواستید این درمان را دوباره انجام بدهید باید پس از یک سال اقدام نمایید .
تمام گرفتگی رگ ها در سراسر بدن بخصوص قلب باز می شود و چربی ها ی درون رگ ها می سوزد .
این درمان برای همه افراد حتی کسانی که مشکل حاد ندارند نیز توصیه می شود.
کسانی که طبق تشخیص پزشک به عمل جراحی نیاز دارند بهتر است قبل از اقدام به عمل یک بار این شیوه را امتحان کنند شاید پس از آن نیازی به عمل نباشد...

معجزه عسل و دارچین در کاهش وزن

مواد طبیعی بسیاری برای کاهش وزن در دسترس قرار دارند. با این حال، به نظر میرسد که چای حاوی عسل و دارچین یکی از دلپذیرترین مواد طبیعی برای کاهش وزن باشد. آیا این معجون پرانرژی میتواند به کسی در رسیدن به وزن مناسب کمک کند؟
بسیاری از مردم ادعا میکنند که نوشیدن 2 بار در روز (صبح و شب) مخلوط عسل و دارچین در کاهش وزن مؤثر است. یک حقیقت علمی برای این ادعا وجود دارد.
به طور سنتی، از عسل به عنوان ماده ای خواب آور، مسکن گلودرد و حتی التیام بخش زخم استفاده شده است،اما آیا عسل میتواند به کاهش وزن نیز کمک کند؟
برخی از دانشمندان معتقدند که عسل میتواند این کار را انجام دهد. بدیهی است که اکثر افراد چاق از عارضه مقاومت به انسولین نیز رنج میبرند. این عارضه مانع سوخت وساز درست گلوکز میشود. هنگامی که چنین شرایطی رخ میدهد کاهش وزن بسیار دشوار میشود. برخی مطالعات نشان دادهاند، افرادی که به مدت 30 روز از مخلوط عسل و دارچین استفاده کردهاند موفق شدهاند سطح مقاومت به انسولین بدن خود را کاهش دهند.
80درصد از مواد تشکیل دهنده عسل را گلوکز و فروکتوز تشکیل میدهد. گلوکز و فروکتوز عسل مانند دیگر شیرین کننده ها باعث افزایش قندخون نمیشوند. به این ترتیب حساسیت به انسولین کنترل میشود. هرچه حساسیت سلولها به انسولین بیشتر باشد کمتر امکان دارد که عارضه مقاومت به انسولین بروز کند. در این صورت بدن از کارایی بیشتری برای سوزاندن چربی برخوردار میشود. به نظر میرسد عسل حتی میتواند بعضی از علائم مقاومت به انسولین را معکوس کند.
این در حالی است که دارچین نیز در رابطه با بیماری دیابت تحت تحقیقات گسترده ای قرار گرفته است.
یک مطالعه پژوهشی آشکار کرده است که خوردن حتی نصف یک قاشق چایخوری دارچین در روز نیز قادر به کاهش قندخون- بیماران دیابتی که به طور نامنظم کنترل شده اند- میشود. مطالعه دیگر روشن کرده است که اجزای تشکیل دهنده دارچین میتوانند باعث کاهش و پیشگیری از مقاومت به انسولین شوند. مرکز اشتها در مغز دارای گیرنده های انسولین است.
هنگامی که فردی به عارضه مقاومت به انسولین دچار میشود، بخش عمده انسولین قادر به رسیدن به این گیرندهها نیست، غده لوزالمعده به تولید بیش از پیش انسولین ادامه میدهد تا سطح گلوکز خون را پایین نگاه دارد و این شرایط باعث تداوم پراشتهایی میشود.
به نظر میرسد که مخلوط عسل و دارچین قادر به تعدیل برخی از اثرات مقاومت به انسولین است. بیمارانی که این چای را نوشیده اند اظهار کم اشتهایی و بی میلی نسبت به کربوهیدراتها را تجربه کرده اند. مقاومت به انسولین بهطور ویژه در میان زنان بیشتر است. اضافه کردن عسل و دارچین به رژیم غذایی میتواند راهی دلپذیر برای کنترل این عارضه و کمک خوبی برای کاهش وزن باشد.
اگرچه دستورالعملهای بسیاری برای تهیه این چای وجود دارد، اما دستور اصلی تهیه آن بسیار ساده است:
• یک بخش دارچین به نسبت 2 بخش عسل
• یک فنجان آب داغ روی دارچین بریزید و نیم ساعت آن را در آب داغ بخیسانید.
• بعد از سرد شدن مخلوط آب و دارچین، عسل را اضافه کنید.
• نصف این چای را قبل از خواب و باقیمانده آن را صبح بنوشید.
از آنجایی که ممکن است این چای باعث کاهش قند خون شود، بهتر است بیماران در مورد مصرف آن با پزشک معالج خود مشورت کنند.

ده جمله زیبا

1..ﺍﮔﺮ ﺑﻪ ﻣﯿﻬﻤﺎﻧﯽ ﮔﺮﮒ ﻣﯿﺮﻭﯼ ﺳﮕﺖ ﺭﺍ ﻫﻤﺮﺍﻫﺖ ﺑﺒﺮ ..

2..ﻗﻠﻪ ﺍﯼ ﮐﻪ ﭼﻨﺪ ﺑﺎﺭ ﻓﺘﺢ ﺷﻮﺩ؛ ﺑﯽ ﺷﮏ ﺭﻭﺯﯼ ﺗﻔﺮﯾﺤﮕﺎﻩ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﻣﯿﺸﻮﺩ !
ﻣﻮﺍﻇﺐ ﺩﻟﺖ ﺑﺎﺵ..

3..ﮔﺎﻫﯽ ﻟﺐ ﻫﺎﯼ ﺧﻨﺪﺍﻥ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺯ
ﭼﺸﻢ ﻫﺎﯼ ﮔﺮﯾﺎﻥ”ﺩﺭﺩ”ﻣﯽ ﮐﺸﻨﺪ ..

4..“ﭘﺎﯼِ “ﻣﻌﺮﻓﺖ ﮐﻪ ﻣﯿﺎﺩ ﻭﺳﻂ
“ﺩﺳﺖِ “ﺧﯿﻠﯿﺎ ﮐﻮﺗﺎﻩ ﻣﯿﺸﻪ. .

5..ﻭﻗﺘﯽ ﺣﺮﻑ ﺭﺍﺳﺖ ﻣﯿﺰﻧﯿﺪ
ﻓﻘﻂ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎﯾﯽ ﺍﺯ ﺩﺳﺘﺘﺎﻥ ﻋﺼﺒﺎﻧﯽ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ
ﮐﻪ ﺗﻤﺎﻡ ﺯﻧﺪﮔﯿﺸﺎﻥ ﺑﺮ ﺩﺭﻭﻍ ﺍﺳﺘﻮﺍﺭ ﺍﺳﺖ ..

6..ﯾﺎﺩﺕ ﺑﺎﺷﻪ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺧﻮﺩﺗﻮ ﺑﻨﺪﺍﺯ ﺗﺎ ﺑﮕﯿﺮﻧﺖ..
ﺍﮔﻪ ﺧﻮﺩﺗﻮ ﺑﮕﯿﺮﯼ ﻣﯿﻨﺪﺍﺯﻧﺖ !

7..ﻣﺮﺩ ﺗﺮﯾﻦ ﺁﺩﻣﻬﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺗﻮ ﺯﻧﺪﮔﯿﻢ ﺩﯾﺪﻡ
ﺍﻭﻧﺎﯾﯽ ﺑﻮﺩﻥ ﮐﻪ ﺑﻌﺪ ﺍﺷﺘﺒﺎﻫﺸﻮﻥ ﮔﻔﺘﻨﺪ :
ﻣﻌﺬﺭﺕ ﻣﯿﺨﻮﺍﻡ ..

8..ﻣﺰﺭﻋﻪ ﺭﺍ ﻣﻮﺭﯾﺎﻧﻪ ﺧﻮﺭﺩ،
ﻭﻟﯽ ﻣﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﮔﻨﺠﺸﮏ ﻫﺎ ﻣﺘﺮﺳﮏ ﺳﺎﺧﺘﯿﻢ
،ﻟﻌﻨﺖ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺣﻤﺎﻗﺖ!

9..ﺁﻧﻬﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺯﻧﺪﮔﯿﺖ ﻧﻘﺸﯽ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﻧﺪ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﺑﺪﺍﺭ
ﻧﻪ ﺁﻧﻬﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯾﺖ ﻧﻘﺶ ﺑﺎﺯﯼ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ..

10.“ﺯﻣﺎﻥ” ﻭﻓﺎﺩﺍﺭﯼ ﺁﺩﻣﺎ ﺭﻭ ﺛﺎﺑﺖ ﻣﯿﮑﻨﻪ ﻧﻪ “ﺯﺑﺎﻥ” ..

ترفند های ساده برای زندگی‎

 بی شک همه ما در زندگی به مواردی برخورد کردیم که برای لحظاتی ما را با مشکل مواجه کرده ، عموما این موارد شامل همه چیز میشود ، از آشپزی در خانه ، خانه داری ، روابط اجتماعی ، کسب و کار ، یادگیری ، خواب و بیداری کار با اینترنت و …

اگر میخواهید کسی به حرفتان توجه کند با این جمله شروع کنید :
"نمی‌دونم اینو بهت بگم یا نه …”

رمز اعتماد به نفس داشتن این است که وقتی به جایی وارد میشوید
تصور کنید آنجا همه ، شما را دوست دارند .

ترفند های ساده و جالب در زندگی

خوردن انگور ، به دلیل داشتن پتاسیم بالا ، می تواند از اختلالات ذهنی و افسردگی پیشگیری کند.
 
اگر هنگام معارفه ، نام کسی را که تازه با او آشنا شده اید به کار ببرید
در او حس دوستی و اعتماد ایجاد میشود .

برای پایین آوردن سریع قند خون
برگ درخت زیتون دم کنید و کمی بنوشید
معجزه اش را تجربه خواهید کرد .

ترفند کاهش قند خون

اگر هربار موقع خوردن همبرگر از بازشدن و ریختن آن شکایت دارید
این بار همبرگرتان را پشت و رو بخورید .

در رستوران بعد از سفارش غذا دستان خود را بشویید
منوی غذا معمولا یکی از آلوده ترین چیز هایی ست که آن را لمس می کنید .

نام حافظه ی فلشتان را به شماره تلفن خودتان تغییر دهید تا در صورت گم شدن
یابنده راحت تر به شما دسترسی داشته باشد .

شکست عشقی می‌تواند به ایست قلبی منجر شود
چراکه ضربان قلب افراد تحت تاثیر احساساتشان قرار دارد .

پیاده روی ، نقش مهمی در جلوگیری از کوچکی مغز
و بروز زوال عقلی و آلزایمر ایفا می کند .

بتادین برای تمیز کردن دور زخم استفاده میشود، نه خود زخم
بتادین خاصیت خورندگی دارد و ترمیم زخم شما را طولانی تر میکند .

برای اینکه چایتان دیرتر سرد شود
از لیوانی استفاده کنید که دهانه ی آن از بدنه اش کوچکتر باشد .

غذایتان زیادی تند شده است و فرصتی ندارید؟
راه حل آن یک عدد لیمو ترش تازه است
روی غذا ، آب یک عدد لیمو ترش تازه بریزید و حسابی هم بزنید .

اگر دستگاه برقی دارید که از آن استفاده نمی کنید، آن را از برق بکشید
دستگاه های خاموش ۱۱ درصد از کل برق مصرفی خانه را شامل می شوند .

موز ها را از هم جدا کنید تا دیرتر رسیده شوند .

هنگام استرس آدامس بجوید
این کار به مغز سیگنال می دهد که اوضاع آنقدرها هم وخیم نیست
طرف مشغول خوردن است .

ترفندهای کاهش استرس

بجاى دیدن فیلمهاى جنایى ، فیلمهاى خنده دار ببینید
١٥ دقیقه خنده هم اندازه ٣٠ دقیقه دراز نشست براى سلامتیتان مفید است .


ترفند سلامتی

 

هنگام سکسکه
تا جایی که میتوانید نفس خود را حبس کنید و بعد به آرامی تنفس کنید .

ترفند های رفع سکسکه

اگر در جاده به دنبال ناهار یا شام هستید ، از جایی که کامیون ها نگه داشته اند غذا بخورید .

ترفند های ساده و جالب در زندگی

در مذاکرات تلفنی مهم ایستاده صحبت کنید
ترشح آدرنالین بیشتر تسلط شما را بالا می برد .

ترفند کاهش استرس
 
بچه دارشدن بعد از سی و سه سالگی موجب طول عمر زنان می شود .

خوردن یک موز برای صبحانه ، باعث کنترل افسردگی ، عصبانیت و کج خلقی در طول روز می شود .


مهم نیست چه سنی داری هنگام سلام کردن مادرت را در آغوش بگیر .


پشه ها نمیگذارند راحت بخوابید؟
یک قرص ویتامین ب بخورید
بدنتان در اثر خوردن ویتامین ب بویی میگیرد که پشه ها دوست ندارند .

ابعاد گوشی موبایلتان را اندازه بگیرید ، بعدا به عنوان خط کش به کارتان می آید .

اگر می خواهید آبریزش بینی تان قطع شود، زبانتان را به سقف دهانتان بچسبانید
و یکی از انگشتانتان را بین دو ابرویتان ۲۰ ثانیه فشار دهید .

برای شستن ظروفی که غذای آنها کپک زده هستند از اسکاچ جداگانه استفاده کنید .

 
روی قابلمه آبِ در حال جوش ، یک کفگیر بزرگ چوبی قرار دهید تا آشپزخانه بخار نکند .

هنگامی که می‌دوید اگر به یک موضوع خاص فکر کنید مسافت بیشتری را طی خواهید کرد .

تا جایی که می توانید از نور روز استفاده کنید و چراغ روشن نکنید .

وقتی موبایلتان خیس می شود برای خشک شدن و سالم ماندن آن، چند ساعت درون برنج خام قرارش دهید.

کتاب را به نحوی مطالعه کنید که انگار می خواهید آن را نقد کنید
با این روش مطالب در ذهنتان خواهند ماند .

قبل از خرد کردن پیاز ، آنرا ۱۵ دقیقه در فریزر بگذارید ، دیگر چشمانتان نمی سوزد .


چند ساعت قبل از روشن کردن شمع ، آنها را در فریزر قرار دهید تا کمتر اشک بریزند .

برای خنک شدن فوری ، داخل مچ دستتان را زیر آب سرد گرفته و یا بر روی آن یخ بگذارید
وقتی رگهای شما خنک شوند ، بقیه بخشهای بدنتان خنک می شود .

پیاز و سیر بهترین خوراکی ها برای سرعت بخشیدن به رشد مو هستند .

شارژ و عمر باتری موبایل در گرما کوتاه تر می شود
در خنک ترین فضای ممکن آنها را قرار دهید .

اگر بالش شما مسطح شده، آن را نیم ساعت در آفتاب قرار دهید
تا با دفع رطوبت به حالت قبل باز گردد .


از گذاشتن چند سکه روی دستگیره در برای غافلگیر نشدن استفاده کنید .

اضطراب و نگرانی سیستم ایمنی بدن را ضعیف میکند
از همین رو وقتی نگران بیمار شدن هستید ، احتمال بیمار شدنتان در واقع بیشتر میشود .

معمولا خانم ها با کسی جر و بحث میکنند که برایشان اهمیت دارد
نبود جر و بحث همیشه نشانه خوبی نیست .

اگر در جایی که نمی شناسید غذا می خورید ، سعی کنید همراه با آن ماست میل کنید
احتمال مسمومیت کم می شود .


خوردن کرفس به لاغری کمک می‌کند
زیرا مقدار کالری که صرف خوردن کرفس می‌کنید بیشتر از مقدار کالری تولید شده توسط کرفس است .

کثیفی کیف های چرمی خود را با کرم صورت پاک کنید .

 
اگر لپ تاپ شما داغ می کند، به کمک دو عدد خودکار آن را از سطح زمین فاصله دهید .

 به جای استفاده از screen saver، کامپیوتر خود را به حالت sleep ببرید .
screen saver ها مصرف انرژی بالایی دارند .

 اگر میخواهید در هنگام وبگردی اثری از شما باقی نماند
در گوگل کروم کلیدهای Ctrl+Shift+N را بزنید تا حالت امن باز شود .

بیرون پنجره را افقی پاک کنید ، داخل آن را عمودی
با این کار اگر جایی کثیف مانده باشد ، متوجه می شوید کدام طرف است .

 
وقتی صحبت میکنید ، چیزی را که بلد هستید تکرار می کنید
اما وقتی گوش می دهید ممکن است چیزی یادبگیرید .

آشامیدن آب زیاد به همراه جویدن رازیانه به ترک سیگار کمک می کند .

مصرف هویج و عدس در بهبود آستیگماتیسم موثر است .

در هنگام تایپ با آیفون اگر متن خود را به اشتباه پاک کردید
آیفونتان را تکان دهید تا اشتباهتان Undo شود .
 
برای جا دادن دو کاسه در ماکروویو ، یکی از ظرف ها را روی یک ماگ بگذارید .


برای خنک کرد لپ تاپ، آن را روی یک عدد شانه تخم مرغ(فقط جعبه) قرار دهید .

برای تمییز کردن فضای بین دکمه های کیبورد
یک برگ استیکر را از سمت چسبناکش بین دکمه ها بکشید .

هر قدر هم که از مشکلتان خجالت می‌کشید، به دکترتان دروغ نگویید .
ممکن است زندگیتان در خطر باشد .

اگر آب بیشتری در طول روز بنوشید ، شب خواب بهتری خواهید داشت .


برای مقابله با استرس کمی ماست کم چرب بخورید
آمینو اسید موجود در آن به شما کمک می کند تا آرام تر شوید .

داخل چکمه های بلند ، لوله مقوایی بگذارید
تا صاف بایستند و روی آن ها خطِ تا نیفتد .



میوه های قرمز رنگ را قبل از شستن حتما چند ساعت در یخچال قرار دهید
تا مدت زمان بیشتری سالم بمانند .


فقط آن کتابهایی را امانت بده که از نداشتن شان ناراحت نمی شوی .

هیچوقت به یک مرد نگو موهایش در حال ریختن است

خودش این را می داند .


نخوردن صبحانه، سوزاندن کالری را برای بدنتان دشوارتر میکند .
در عوض خوردن یک تکه شکلات با صبحانه این کار را راحت تر میکند .


برای پختن حبوبات داخل قابلمه چند قطره سرکه و یا آبلیمو بریزید
با این کار هم ظرفتان سفید می ماند هم طعم حبوبات بهتر می شود .

 
اگر کاهو تلخ است آن را چند دقیقه داخل آب سرد و نمک قرار دهید .

لباس هایتان را لوله شده در چمدان قرار دهید
اینطوری کمتر چروک میشوند .


روی میز کارتان از وسایل سبز و گلدان استفاده نمایید ، رنگ سبز خلاقیت را افزایش می دهد .

در سفرهای هوایی به چمدانتان یک روبان رنگی ببندید
تا وقتتان را برای پیدا کردن چمدانتان هدر نرود .


هنگام خرید جوراب اگر آن را دور مچتان بپیچید
و پاشنه و انتهایش به هم برسند، آن جوراب اندازه شماست .


اگر رژیم غذایی دارید ، موز را حتما در غذاهای روزانه تان بگنجانید .
پتاسیم موجود در موز باعث جلوگیری از بالا رفتن فشارخون می شود .


هر وقت ماشینتان پنچر شد ، با موبایل یک عکس از آن بگیرید .
بعدا میتوانید به عنوان بهانه از آن استفاده کنید .


بعد از خوردن یک خوراکی خیلی تند ، یک قاشق شکر را به مدت بیست ثانیه بمکید .

اگر باتری خودروی شما شوره زد ، پس از اینکه با آب جوش آن را شستید
یک حبه قند روی سر باتری بگذارید .

به شما میگویند تا وقتی یک چیزی را داری قدرش را نمیدانی .
واقعیت این است که شما قدرش را میدانید ولی باور ندارید که یک روز از دستش خواهید داد .

از نوشابه برای پاک کردن چراغ های ماشین استفاده کنید .


وقتی شارژ موبایلتان کم است، امواجی با قدرت ۱۰۰۰ برابر بیشتر از حالت معمول تولید میکنند .
سعی کنید با شارژ کم، مکالمه تلفنی انجام ندهید .
 

رمز شاد بودن :
پول هایتان را برای یک تجربه جدید خرج کنید نه برای مالکیت .
 

نوشیدن دو فنجان آب خنک با شکم خالی
سوخت و ساز بدنتان را تا ۳۰٪ افزایش می‌دهد .
 

زمانی که برنج بیش از حد جوشیده است
برای جلوگیری از وا رفتن آن مقدار زیادی آبلیمو روی آن بریزید .


برای پوشاندن آسیب دیدگی و جای خط و خش روی وسایل چوبی
به آن ها مغز گردو بمالید .


داخل هر شکاف از دستگاه تست نان به جای یک عدد نان تست ، دو عدد نان قرار دهید
با این روش ، نان ها از بیرون برشته و از داخل نرم می شوند .

یک ساعت هدفون گذاشتن ، سبب میشود باکتریهای گوشتان ۷۰۰ برابر شوند .

برای تمیز کردن طلا ، مقداری خمیر دندان با مسواک روی طلا زده و شستشو دهید .


به جای شکستن تخم‌مرغ با لبه ظرف ، از سطحی صاف استفاده کنید .
به این ترتیب هرگز پوسته تخم‌مرغ وارد غذا نمی‌شود .

 
وقتی کسی راجع به شخصی دیگر صحبت میکند، خوب گوش کنید چطور از او میگوید .
احتمالا راجع به شما هم با دیگران همانطور صحبت میکند .


٩٣ درصد آدمها قبل ازینکه خوابشان ببرد ، ساعت هایى که میتوانند بخوابند را حساب میکنند .

برای درمان آفتاب سوختگی ، سرکه را در جایخی بریزید و پس از یخ بستن روی محل سوختگی بمالید .

وقتی یک مقاله می‌نویسید اگر سایز نقطه‌ها را از ۱۲ به ۱۴ تغییر دهید
سه صفحه‌ی شما به چهار صفحه افزایش پیدا می‌کند .

هیچگاه به کسی نگویید اشتباه می‌کند
مگر آنکه برایش توضیح دهید چرا و یا یک راه‌حل جایگزین جلوی پایش بگذارید
 

روزنامه های قدیمی را ته سطل آشغال بگذارید تا مایعات را جذب کنند
و مانع بیرون ریختن آنها از کیسه بشوند .

پیراهن را پشت و رو اتو کنید تا دکمه ها مزاحم اتو کردنتان نشوند .

اگر در هر روز تنها یک ساعت و نیم مطالعه کنید ، از سرانه‌ی مطالعه‌ی تمام کشورهای دنیا جلوترید .

بوی گیاه تازه رزماری هوشیاری و حافظه را برای مدتی افزایش می دهد .


دور شیشه نوشیدنیتان را با دستمال کاغذی مرطوب بپوشانید و آنرا در فریزر قرار دهید .
در مدت ۱۵ دقیقه نوشیدنی تگری می شود .
 

شارژ گوشی در flight mode چند برابر سریعتر صورت میگیرد .


به رفتار دوست دختر/پسرتان با خانواده اش دقت کنید .
به مرور با شما هم همانطور رفتار میکند .

گوش راست صحبت را بهتر میشنود و گوش چپ موسیقی را .

هر چه کمتر شیرینی بخورید، کمتر هوس آن را خواهید کرد
به همین سادگی .

حدیث

امام صادق (ع) :
وقتی زنا شایع شود زلزله پدید آید ،وقتی زکات داده نشود چار پایان تلف شوند ،وقتی حاکم در قضاوت خود ستم کند آسمان از باریدن می ایستد ،وقتی پیمان ذمه (پیمانی که طبق آن به کافران امان داده شوده)شکسته شود مشرکان بر مسلمانان غلبه کنند .

 کتاب الخصال ،ج 1،ص 351

۲۶ خاصیت شگفت‌انگیز کشمش

عناصر و ویتامین هایی همچون آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین B در کشمش موجود است.

انگور خشک شده که همه به نام کشمش می شناسند، قرن ها پیش به وجود آمده است.

۱- کشمش، میوه خشک مغذی است و مانند دیگر خشکبارها در تمام سال یافت می شود. یک غذای پر انرژی، کم چرب و کم سدیم می باشد. بنابراین برای افرادی که رژیم های کم سدیم را باید رعایت کنند، خوردن کشمش بسیار مفید می باشد.

۲- کشمش دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می باشد و از تخریب سلولی جلوگیری می کند.

۳- کشمش برای سلامت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان نقش مهمی را بر عهده دارد، به همین دلیل مصرف آن برای زنان قبل از یائسگی بسیار مفید است.

۴- منبع خوب ویتامین D و هورمون استروژن می باشد.

۵- کشمش باوجودی که شیرین و چسبناک می باشد، بر دندان اثر مخربی ندارد و باعث خرابی دندان نمی شود، حتی می توان گفت این میوه خشک از فساد دندان جلوگیری می کند... کشمش برای سلامت دندان و لثه بسیار مفید می باشد.

۶- کشمش منبع خوب ویتامین ها و عناصر مغذی بدن می باشد. عناصر و ویتامین هایی همچون آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین B در کشمش موجود است

۷- کشمش محتوی مقدار زیادی آهن می باشد. ۱۰۰ گرم کشمش در حدود ۸۸/۱میلی گرم آهن دارد، در حالیکه ۱۰۰ گرم گوشت گاو بین ۴-۲ میلی گرم آهن دارد.

۸- کشمش، منبع خوب فیبر، آنتی اکسیدان و همچنین منبع خوب انرژی می باشد.

۹- فیبر باعث جلوگیری از سرطان کولون، کمک در جلوگیری از رشد غیر معمول سلول ها، بیماری ها و همچنین کنترل قند خون را می شود.

۱۰- کشمش را به گوشت اضافه کنید تا مقدار چربی غذا را کم کند و مقدار فیبر و آهن را افزایش و مقدار سدیم را کاهش دهد.

۱۱- آنتی اکسیدان از پیری و بیماری های حاصله از آن می کاهد.

۱۲- کشمش از سرطان جلوگیری می کند.

۱۳- کشمش میزان LDL یا کلسترول بد را در خون کم می کند و باعث کاهش بیماری قلبی می گردد.

۱۴- اگر به مدت ۴ هفته هر روز کشمش مصرف کنید، آنتی اکسیدان در خون افزایش و کلسترول بد( LDL) کاهش می یابد.

۱۵- کشمش موجب کاهش استرس می گردد.

۱۶- این میوه خشک باعث عملکرد صحیح رگ های بدن می شود.

۱۷- کشمش برای درمان بی نظمی معده و یبوست مصرف می شود. برای جلوگیری از این ناخوشی ها می توانید، ۶-۵ عدد کشمش را خیس کنید و بعد از چند ساعت، آب آن را بنوشید...

۱۸- تحقیقات نشان داده است که ورزشکارانی که قبل و در حین ورزش، حدود یک فنجان کشمش مصرف می کنند، بهتر از بقیه سلول های بدن را از آسیب حفظ می کنند.

۱۹- کشمش به علت داشتن قند فروکتوز، دارای خاصیت مصرف سریع انرژی و کاهش وزن نیز می باشد.

۲۰- کشمش مانند هویج، برای سلامتی چشم نیز خوب است.

۲۱- کشمش باعث تقویت اعصاب می شود.

۲۲- کشمش، سستی و رخوت را از بدن دور می کند.

۲۳- با خوردن کشمش، غضب را از خود دور کنید..

۲۴- کشمش موجب از بین رفتن آب اضافی بدن می گردد.

۲۵- کشمش، دهان را خوشبو می کند.

۲۶- کشمش، اسپاسم یا گرفتگی عضلانی را کم می کند.


پس از همین حالا، کشمش را به ماست یا سالاد خود اضافه کنید و از خوردن آن لذت برید.

ترازو

مردفقیری بودکه همسرش ازماست کره میساخت واوآنرابه یکی ازبقالی های شهرمیفروخت،آن زن کره هارا بصورت دایره های یک کیلویی میساخت.مردپس ازفروختن کره ها،درمقابل مایحتاج خانه رامیخرید.روزی مردبقال به اندازه کره ها شک کردوتصمیم گرفت آنها راوزن کند هنگامیکه آنهارا وزن کرد، اندازه هرکره900گرم بود،اوازمردفقیرعصبانی شد وروزبعدبه مردففیرگفت:دیگرازتوکره نمیخرم توکره رابعنوان یک کیلو به من میفروختی درحالیکه وزن آن900گرم است مردفقیرناراحت شدوسرش راپایین انداخت وگفت:ماترازویی نداریم بنابراین یک کیلو شکرازشماخریدیم وآن یک کیلو شکرشمارابعنوان وزنه قراردادیم!مردبقال ازشرمندگی نمیدانست چه بگوید!!!یقین داشته باش که: به اندازه خودت برای تواندازه گرفته میشود این یعنی ازهردست بدهی ازهمان دست میگیری...